Wednesday 6 February 2013

Prihvatite odgovornost za svoj život


Često razmišljam o tome kako većina ljudi nije spremna da prihvati činjenicu da su sami odgovorni za sve što im se dešava u životu. Iako su čitali knjigu Tajna, ili gledali film, iako uveravaju sebe da veruju u zakon privlačenja, i dalje su u stanju da se žale na neke više sile koje im ne dozvoljavaju da napreduju u životu.
Ranije nisam ni primećivao to stalno kukanje. Nekako mi je bilo normalno da ljudi kukaju i da se žale kada im nešto nije po volji. Ali sada, kada sam spoznao drugačiji način razmišljanja, strahovito mi smeta kada se neko žali. Naučio sam i da ne privlačim često takve situacije, ali desi se ponekad da i meni nepoznata osoba iz čista mira priđe i krene da kuka na svoju zlu sudbinu. Vaspitan sam tako da budem ljubazan prema svima i mislim da to zaista jeste vrlina. Ali u ovakvim situacijama ne postoji ljubazan način da prekinete tužnu priču, a da ne ispadnete bezosećajni, surovi, loši.
Nedavno se jedan dekica u čekaonici kod lekara zaleteo ka meni da me pita nešto. Nije mu smetalo što ga pre toga nisam ni pogledao, ni to što imam slušalice u ušima. Ljubazno sam se nasmešio i skinuo slušalice očekujući pitanje. Postavio je najopštije moguće pitanje, kao uvod u svoju tužnu priču. Odmah je nastavio sa istorijom svoje bolesti i šta mu je lekar rekao, pa šta je onda on njemu odgovorio, pa kako mora da kupi lekove, a ne može da ih dobije na recept i da mu je penzija 16.000 dinara. Kada je došao do penzije, rešio sam da prekinem razgovor i slagao sam kako ga ja potpuno razumem iako ja imam platu od 200.000 dinara i kako preko interneta zarađujem još toliko. On se zbunio, kiselo se nasmejao, rekao “svaka čast” i okrenuo na drugu stranu.
Koliko god vama sada izgledalo surovo i bezosećajno, ja nisam smeo sebi da dozvolim ometača u vidu dekice koji traži sažaljenje. Svi mi moramo da se okrenemo pozitivnim stvarima i pozitivnim primerima. Moramo da pronađemo način da ne završimo isto kao pomenuti dekica.
Da li možete da prihvatite činjenicu da ste sami odgovorni za sve što Vam se dešava? Baš sve!
Možda još uvek ne verujete da je tako. I ne morate da verujete, ali, bar do kraja teksta, prihvatite ovo kao činjenicu. Kada to stvarno budete shvatili i prihvatili, desiće se ogromne promene.

Niko nije kriv

Nemojte da pomislite da treba da preuzmete odgovornost da biste se osećali krivi zato što ste privukli neki događaj. Niko nije kriv. Iako ste privukli nešto loše, niste Vi krivi. Radili ste kako ste tada najbolje znali. Sada znate bolje i više. Sada znate da sami privlačite događaje, pa ćete se kloniti negativnih misli i osećanja da Vam se ne bi dešavale negativne stvari.

Ja imam kontrolu

Zar nije najbolje kada sami imate kontrolu nad svojim životom? Vi određujete šta ćete da radite, čime ćete da se bavite, šta će vam se događati, kako ćete se osećati… Ako smatrate da su spoljašnji događaji izvan vaše kontrole, osećate se tužno i bespomoćno.Ima li goreg osećaja nego biti bespomoćan?! Ali ako kažete sebi: “Da, ja sam uzrok. Daj da vidim kako mogu da promenim situaciju”, onda automatski dobijate kontrolu. Ako ste nešto privukli, onda sigurno možete i da ga se oslobodite.
Kada prihvatite odgovornost, više niste žrtva. Znam da je mnogima u podsvest usađeno da budu žrtve. Kao mali su najviše pažnje dobijali kada su bili bolesni ili povređeni. Onda se vremenom izgradio podsvesni program koji kaže: kada ti treba pažnja, ti se pravi da si jadan i ugrožen. I tako mnogi prožive svoj život glumeći žrtvu i očekujući pažnju drugih zbog toga što su jadni i bespomoćni. Ne, ja neću to! Ja hoću da maksimalno utičem na svoj život i zato preuzimam odgovornost!

Tako je moralo da bude

Do sada smo mnogo puta pominjali da se sve dešava s nekim razlogom. Kada budete prihvatili odgovornost za događaj, počećete da tražite i razlog njegovog nastanka. Shvatićete da je to što se desilo sigurno nastalo radi nekog višeg dobra, da vas nauči nekoj životnoj lekciji, da vam ukaže put za kasnije. Dakle, situacija koju ste doživeli je morala da se dogodi da biste kasnije postigli nešto više, bolje, drugačije… Koliko god vam se činio težak i bolan događaj, sigurno iz njega mogu da se izvuku neke pozitivne pouke. Samo je na Vama da li ćete to uraditi ili ne.

Ništa negativno ne mogu da privučem

Kada imate u vidu sve što je napisano, onda možete da izvučete zaključak da, u stvari, ništa negativno i loše ne možete da privučete. Sve što Vam se dešava je dobro i pozitivno! Možda će neka situacija izgledati katastrofalno drugima, ali ne sme i Vama tako da izgleda. Vi znate da svaka situacija nosi nešto dobro, da Vas svaka situacija uči nečemu novom, da je to prilika da promenite neke stvari u životu, da krenete drugačije ispočetka, da radite, napredujete, budete bolji i srećniji.
Razmislite samo koliku moć imate! Samo treba da kažete: “Da, to sam ja privukao! Odmah ću da ga se rešim!”

2 comments:

  1. I liked this statement the most.... :)
    Can you accept the fact that you are responsible for everything that happens to you? Everything!

    ReplyDelete
  2. :-) I am glad you liked it :-)
    I am learning every day more and more about it ;-)

    ReplyDelete