“Transurfing” je moćna tehnika upravljanja stvarnošću o kojoj govori istoimena trilogija ruskog fizičara Vadima Zelanda. Prema transurfingu, stvarnost nije nešto na šta ne možemo da utičemo, već možemo i sami da je biramo. Zagovornici ove metode imaju teoriju da postoji “prostranstvo varijanti” u kojem se čuvaju scenariji za sve što je bilo, što je sada, i što će se tek dogoditi. Pod određenim uslovima, energija ljudskih misli može da materijalizuje neku situaciju koju priželjkujemo, objašnjava Vlasta Prohaska, izdavač knjige. Dakle, ideja opisana u knjizi Paola Koelja “Alhemičar”, da se “čitava Vaseljena angažuje da ostvari želju malog čoveka” više nije stvar mašte. Potrebno je samo nešto jako i iskreno želeti, pratiti “znakove na putu” i stvarnost će sigurno biti onakva kakvu želimo.
Sudbina ostaje kao opravdanje kada nešto ne želimo dovoljno, ili kada se plašimo hoćemo li umeti da uživamo u momentu kada naši snovi postanu java.
U trećoj knjizi iz trilogije, intrigantnog naslova “Napred u prošlost”, autor govori o putovanju kroz vreme i objašnjava različite fenomene prostora i vremena. Takođe, knjiga sadrži i prepisku autora sa čitaocima koji iznose svoje konkretne životne probleme, pa i one ljubavne prirode, a on savetuje kako da ih reše primenjujući principe “transurfinga”.
Tako, na primer, jedna žena želela je da zna kako da vrati voljenog muškarca. Autor Vadim Zeland upozorava da najpre dobro razmislimo da li zaista želimo da vratimo izgubljeno i ponovo osvojimo ljubav osobe koja nas je ostavila. Možda se ovakvim razvojem situacije spasavamo od još nepoznatih problema. Da bismo doneli odluku moramo slušati “šum jutarnjih zvezda”, odnosno tihi šapat duše koja nam ukazuje na pravo rešenje.
Autor napominje i tzv. koncept “freile”, čije načelo glasi “odrecite se namere da nešto dobijete, zamenite je namerom da nešto date i dobićete ono čega ste se odrekli”. Kaže da primenjivanje ovih tehnika ima izuzetne učinke i da “transurfing” bez greške može da oblikuje stvarnost onako kako želimo. Ali, upozorava da su želje opasna stvar i da ih zato pre početka primene ovih tehnika treba dobro osmisliti i definisati.
-“Ne ume svako da se nosi sa svojim željama, jer one su opasne. Zbog toga se događa da se ljudi suoče sa ostvarenjem tih želja na jako negativan način. Pazite šta želite, jer to jako lako može postati vaša svakodnevica”, naglašava autor.

Uspešni ljudi se nisu plašili svojih želja. Obični ljudi, u koje i ja spadam, pokatkad se uplaše svojih želja i posle se čude što im se želje ne ostvaruju. 

Problem je i od koga očekujemo nagradu i ispunjenje želje. Nagrada se očekuje  ne od onoga kome se nešto čini, nego od onog u čije ime se čini. 
''Sluga čuva ovce u ime domaćina svoga i očekuje nagradu od domaćina, a ne od ovaca''.

'' Ko se malo nada malo i dobija. Neka vaše nade prevazilaze sadašnjost i prevazilaze svaku stvarnost. Poruše li se jedne nade vaše, zidajte odmah druge veće ''.

Ovakvo nešto postoji i kod mudrih Severnoameričkih Indijanaca. 
Jedan od poglavica je rekao: "SOMETIMES THE WORST ANSWER TO YOUR PRAYER WOULD BE TO GIVE YOU THAT FOR WHICH YOU ASKED!"
Moramo umeti da se nosimo sa svojim željama, i da se ne plašimo ostvarenja.

Autor upućuje da su dva najvažnija koncepta “transurfinga” – unutrašnja i spoljašnja namera. Naša unutrašnja namera usmerena je na osećaj sopstvene vrednosti, ali kao takva nije dovoljna za ostvarenje cilja. Ukoliko delujemo samo unutrašnjom namerom, to će se svesti na uveravanje druge strane i preduzimanje raznih akcija u svrhu obnove ljubavnog odnosa. Ali, i ako uspete, neće biti isto kao pre. Odgovor se krije u moćnoj spoljašnjoj nameri koja nastaje kada su duša i razum usklađeni. Unutrašnja namera vašeg partnera, takođe, usmerena je na osećaj njegove vrednosti, i zato se, da biste vratili voljenu osobu, morate odreći svoje unutrašnje namere.
Sa druge strane, zagovornici ideje da je čitav naš životni put “zapisan negde gore” smatraju da je naše postojanje opravdano nekim ciljem koji nam je dodelila “viša sila”. Mi smo samo tu da svrhu ispunimo i prihvatimo dodeljene uloge.
Ali, pobornici “transurfinga” ne pristaju na takve ideje. Tvrde da je sve što želimo ostvarivo, a kao dokaz navode uspšene ljude, sportiste i biznismene, koji se ne razlikuju mnogo od “običnog sveta”, sem po tome što se nisu plašili svojih želja

Podržavajući ideju multivarijantnog svijeta, autor opisuje učenje kao tehniku "premještanja" sa jedne "grane" realnosti na drugu, zahvaljujući energiji ljudske misli, namjerno usmerjene na ostvarivanje određenog scenarija. Praktično značenje učenja je da osoba podešava svesno kontrolu nad svojim mislima i svojim odnosom prema svijetu, može da bira (u određenim granicama) verziju stvarnosti po svojoj želji.